Dag 21 Indio - Reisverslag uit Indio, Verenigde Staten van Eugène, Jolanda, Laura en Djoeke - WaarBenJij.nu Dag 21 Indio - Reisverslag uit Indio, Verenigde Staten van Eugène, Jolanda, Laura en Djoeke - WaarBenJij.nu

Dag 21 Indio

Door: threeladiesandagentleman

Blijf op de hoogte en volg Eugène, Jolanda, Laura en Djoeke

21 Juli 2011 | Verenigde Staten, Indio

Vandaag zijn we op tijd weggegaan uit Pismo Beach. Da camping was wel aardig als je een goede plek hebt. Verder is zon ook wel leuk. We vertrokken zoals we aankwamen: met mist. Van de hele kustweg hebben we dus weinig gezien, jammer. We hebben van te voren wat campings opgezocht, zodat we als we straks in de buurt van Palm Springs komen wat keuzes hebben.
Het eerste deel gaat voorspoedig, maar als we in de buurt van Los Angeles komen loopt het verkeer vast. Jolanda rijdt weer, sinds ze aan het begin van de reis de eerste poging gewaagd heeft laat ze het stuur niet meer los en dat vind ik wel zo prettig (lees makkelijk).
Ineens zien we dat er een carpoolstrook is en de regel lijkt te zijn dat je met minimaal twee personen in de auto moet zitten om gebruik te mogen maken hiervan. Bij misbruik is de minimale boete $ 341.00. Maar Jolanda gooit het stuur om en rijdt de carpoolstrook op. Het schiet wel lekker op zo. Even verderop zien we een kop staart botsing ontstaan. Ook apart om te zien gebeuren. Gelukkig ging het heel zacht.
Na 300 miles zijn we op de plaats van bestemming. Indio, net achter Palm Springs. Ik had onderweg gebeld of er plek was en dat is er, alleen zijn ze om 4 uur dicht en we kregen de code van het hek. We mogen zelf een plekje zoeken en onze naam of creditcard nummer hoefden ze niet te hebben. Zo kan het ook dus.
Als we uitstappen schrikken we van de enorme hitte. Van 15 graden naar 38 is wel een verschil. We vinden een plekje in de schaduw en duiken het zwembad in.